Ontdekken waar je kracht ligt

Hoe voelt het, als je bezig bent met datgene wat je het liefst doet? Als je daarmee bovendien je geld kunt verdienen? Als je van jongsafaan zou zijn gestimuleerd om te ontdekken waar je kracht ligt?

Gelukkig stellen veel scholen dat zij zich ervoor inzetten om hun leerlingen te laten ontdekken waar hun kracht ligt. Alleen... als we naar onze bij wet geformuleerde kerndoelen voor het basisonderwijs kijken, dan staat daar niet bij dat de school dat ook werkelijk moet doen!
Dat heeft o.a. tot gevolg dat:
- Het helpen van het ontdekken van je passie in veel gevallen geen werkelijke prioriteit heeft;
- Er geen reden is om mensen te scholen in het anderen helpen hun passie te ontdekken;

Maar als onze overheid en onze scholen niet kunnen of willen garanderen dat alle kinderen die ondersteuning krijgen, kunnen we de Onzichtbare School daarvoor toerusten! We kunnen "Ingwes" kweken!"